De Sleutel Logo
Resultaten

Voor het tweede jaar op rij peilde De Sleutel uitvoerig naar de tevredenheid en waardering door cliënten met betrekking tot de kwaliteit van zorg. Met de organisatie van de tevredenheidsbevraging sluit De Sleutel zich aan bij de Vlaamse Patiënten Peiling GGZ. Deze peiling brengt de ervaringen van patiënten en cliënten inzake de kwaliteit van de geestelijke gezondheidszorg in kaart.

In het voorjaar organiseerde De Sleutel een tevredenheidsbevraging bij de cliënten om te peilen naar hun waardering. Daarmee sluit De Sleutel zich aan bij de Vlaamse Patiënten Peiling GGZ, een peiling die de ervaringen van patiënten en cliënten inventariseert met betrekking tot de kwaliteit van de geestelijke gezondheidszorg.

Aan cliënten wordt slechts zelden gevraagd naar hun tevredenheid met de hulpverlening. Als er al naar wordt gevraagd, gebeurt dat zeker niet op systematische wijze, laat staan met behulp van een gevalideerd instrument. Nochtans kan de informatie uit zulke instrumenten echt wel helpen om aanpassingen ten goede door te voeren.

Binnen De Sleutel bestaat een jarenlange traditie om op systematische én continue basis gegevens te verzamelen en te analyseren. Deze gegevensverzameling en -analyse werden steeds verder verfijnd, gevoed vanuit de overtuiging dat dit nodig is voor een beleid van kwaliteitszorg. Recent introduceerden we het 'werken met indicatoren' in De Sleutel. Dankzij deze indicatoren kunnen we de resultaten van bepaalde ingrepen sneller zichtbaar maken. Het worden handvatten voor het beleid.

filmpjeimage

Traject van een cliënt

Inschrijven E-zine

Invalid Input