We zijn ervan overtuigd dat het meten en opvolgen van kwaliteit belangrijk is om de behandeling en zorg ten aanzien van de cliënten in De Sleutel verder te verbeteren. Via deze webpagina willen we transparant communiceren over de resultaten van de kwaliteitsmetingen die we uitvoeren.
KWALITEIT VAN ZORG VANUIT CLIËNTENPERSPECTIEF
Binnenkort neemt De Sleutel voor het 4de jaar op rij deel aan de Vlaamse Patiënten Peiling Geestelijke Gezondheidszorg. Dit is een sectorbrede tevredenheidsbevraging die peilt naar de ervaringen bij cliënten en patiënten met betrekking tot de kwaliteit van de geestelijke gezondheidszorg. In aanloop naar deze bevraging kijken we terug op de resultaten van de meting in 2019.
Voor het tweede jaar op rij peilde De Sleutel uitvoerig naar de tevredenheid en waardering door cliënten met betrekking tot de kwaliteit van zorg. Met de organisatie van de tevredenheidsbevraging sluit De Sleutel zich aan bij de Vlaamse Patiënten Peiling GGZ. Deze peiling brengt de ervaringen van patiënten en cliënten inzake de kwaliteit van de geestelijke gezondheidszorg in kaart.
In het voorjaar organiseerde De Sleutel een tevredenheidsbevraging bij de cliënten om te peilen naar hun waardering. Daarmee sluit De Sleutel zich aan bij de Vlaamse Patiënten Peiling GGZ, een peiling die de ervaringen van patiënten en cliënten inventariseert met betrekking tot de kwaliteit van de geestelijke gezondheidszorg.
Binnen De Sleutel bestaat een jarenlange traditie om op systematische én continue basis gegevens te verzamelen en te analyseren. Deze gegevensverzameling en -analyse werden steeds verder verfijnd, gevoed vanuit de overtuiging dat dit nodig is voor een beleid van kwaliteitszorg. Recent introduceerden we het 'werken met indicatoren' in De Sleutel. Dankzij deze indicatoren kunnen we de resultaten van bepaalde ingrepen sneller zichtbaar maken. Het worden handvatten voor het beleid.