Persmededelingen

De 10-de editie van de Zee-zeildag, ook ten voordele van De Sleutel, vindt plaats op zondag 14 september in de jachthaven van Nieuwpoort. De Zee-zeildag is vooral een familiaal evenement.

In Brugge werden op vrijdag 9 mei de deelnemers aan het JEP-preventieproject in de kijker gezet. Het is reeds voor de derde jaar op rij dat de jeugdbewegingen rond drugpreventie aan de slag gaan dit onder impuls van Rotary-serviceclubs.

PERSMEDEDELING 7 oktober 2013

In september 2013 komt ‘het gat in de haag’, splinternieuw educatief materiaal voor kleuters, op de markt. Dit materiaal werd ontwikkeld door De Sleutel i.s.m. uitgeverij die Keure Educatief. ‘Het gat in de haag’ helpt kleuterleerkrachten om op een speelse manier de sociale vaardigheden van kleuters te trainen.

Na de succesvolle editie van vorig jaar gaan we dit jaar opnieuw  varen voor het goede doel. De Zee-zeildag 2013 vindt plaats op zondag 8 september in de jachthaven van Nieuwpoort. De Zee-zeildag is vooral een familiaal evenement.

PERSMEDEDELING 3 mei 2013

Joint Effort Project (JEP): Project  Drugpreventie Jeugdwerking  Brugge/Damme 2012-2013

PERSMEDEDELING 15 maart 2012

SOCIALE WERKPLAATS DE SLEUTEL WORDT WEERWERK
Nieuwe naam voor een sterk maatwerkbedrijf

Sociale Werkplaats De Sleutel verandert van naam. Als ‘Weerwerk’ zet de organisatie nog meer in op mensen met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt. Onder het motto ‘kansen geven werkt’ coacht Weerwerk hen weer naar werk.

Vzw De Sleutel en vzw Ateljee slaan de handen in elkaar. De Kringwinkel Ateljee schenkt meubels die niet verkoopbaar zijn aan De Sleutel. De Sleutel renoveert ze in het kader van een tewerkstellings- en reïntegratieproject.

PERSMEDEDELING JUNI 2012

Sinds dit voorjaar zet Sociale Werkplaats De Sleutel in Gent mensen aan het werk in een stadslandbouwproject. De doelgroepmedewerkers van De Sleutel onderhouden samen met tal van vrijwilligers met groene vingers stadstuintjes op twee sites in Gent: op het volkstuincomplex “Boerse Poort” en op het domein van “vzw DOK” aan de Koopvaardijlaan, nabij de Dampoort. Het project GROEnTEN uit GENT is mogelijk mede dankzij de ondersteuning van POD Maatschappelijke Integratie.

PERSMEDEDELING 24 september 2012

Het sluitstuk van de preventiepakketten voor het secundair onderwijs werd op maandag 24 september 2012 officieel voorgesteld: Unplugged,  (g)een vak apart maakt ons preventieaanbod voor het secundair onderwijs compleet.

De Jongerenafdeling van De Sleutel, het RKJ in Eeklo schreef samen met De Waai een Open Brief aan Vlaams Minister Pascal Smet. In deze instellingen, waar jongeren opgenomen worden met ernstige emotionele en gedragsstoornissen, kon omwille van besparingsmaatregelen tijdelijk geen onderwijs meer worden voorzien.
<< Start < Vorige 1 2 Volgende > Einde >>
Pagina 1 van 2

Bekijk training Unplugged

Mei
    09:30 BFTC-dag

BFTC-studiedag op donderdag 7 mei 2015 in Drongen. Workshops met het accent op het ontmoeten van collega's en het uitwisselen van ervaringen.

Thema's

• Schematherapie bij dubbeldiagnose;
    • TC for treating addictions in Europe;
    • Arbeidstrajectbegeleiding en nazorg in ruim perspectief;
    • Gezin en TG, hand in hand?;
    • Budgetbegeleiding en schuldhulpverlening tijdens en na TG;
    • Doe-workshops lichaamswerk;
    • Relatievorming en verslaving;
    • Re-integratie van bewoners met een licht verstandelijke beperking;
    • Van drugs en alcoholfeesten naar nuchter vieren;
    • Sederende of verdovende medicatie binnen een TG;
    • De TG van de 21ste eeuw, een noodzakelijke herpositionering;
    • Mindfulness en terugvalpreventie

• Deelnamekost: 30 €
    • Voor het volledige programma of meer info: neem contact met het BFTC-secretariaat:  leen.de.wit@fracarita.org
    10:00 Rondleidingen in Liedemeerspark te Merelbeke (afsluiting kunstproject ‘KUNSTMIS(T)ERIE)

Afsluiting (in het kader van de dag van het Park) van de openluchttentoonstelling in het Liedemeerspark te Merelbeke van en door de bewoners van onze Therapeutische Gemeenschap te Merelbeke.

10:00 Zee-zeildag 2015

Op zondag 13 september kan u opnieuw deelnemen aan de Zee-zeildag ten voordele van De Sleutel.