Persmededelingen

De nieuwe editie van de Zee-zeildag, voortaan onder het vaandel "Varen voor het goede doel" vindt plaats op zondag 13 september in de jachthaven van Nieuwpoort. Een deel van de opbrengst is opnieuw ten voordele de werking van de Sleutel. De "varen voor het goede doel" blijft nog altijd een familiaal evenement.

In Brugge werden op vrijdag 8 mei de deelnemers aan het JEP-preventieproject in de kijker gezet. Het is reeds voor de vierde jaar op rij dat diverse jeugdbewegingen uit de regio rond drugpreventie aan de slag gaan dit onder impuls van Rotary-serviceclubs.

De 10-de editie van de Zee-zeildag, ook ten voordele van De Sleutel, vindt plaats op zondag 14 september in de jachthaven van Nieuwpoort. De Zee-zeildag is vooral een familiaal evenement.

PERSMEDEDELING 7 oktober 2013

In september 2013 komt ‘het gat in de haag’, splinternieuw educatief materiaal voor kleuters, op de markt. Dit materiaal werd ontwikkeld door De Sleutel i.s.m. uitgeverij die Keure Educatief. ‘Het gat in de haag’ helpt kleuterleerkrachten om op een speelse manier de sociale vaardigheden van kleuters te trainen.

In Brugge werden op vrijdag 9 mei de deelnemers aan het JEP-preventieproject in de kijker gezet. Het is reeds voor de derde jaar op rij dat de jeugdbewegingen rond drugpreventie aan de slag gaan dit onder impuls van Rotary-serviceclubs.

Na de succesvolle editie van vorig jaar gaan we dit jaar opnieuw  varen voor het goede doel. De Zee-zeildag 2013 vindt plaats op zondag 8 september in de jachthaven van Nieuwpoort. De Zee-zeildag is vooral een familiaal evenement.

PERSMEDEDELING 3 mei 2013

Joint Effort Project (JEP): Project  Drugpreventie Jeugdwerking  Brugge/Damme 2012-2013

PERSMEDEDELING 15 maart 2012

SOCIALE WERKPLAATS DE SLEUTEL WORDT WEERWERK
Nieuwe naam voor een sterk maatwerkbedrijf

Sociale Werkplaats De Sleutel verandert van naam. Als ‘Weerwerk’ zet de organisatie nog meer in op mensen met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt. Onder het motto ‘kansen geven werkt’ coacht Weerwerk hen weer naar werk.

Vzw De Sleutel en vzw Ateljee slaan de handen in elkaar. De Kringwinkel Ateljee schenkt meubels die niet verkoopbaar zijn aan De Sleutel. De Sleutel renoveert ze in het kader van een tewerkstellings- en reïntegratieproject.

PERSMEDEDELING JUNI 2012

Sinds dit voorjaar zet Sociale Werkplaats De Sleutel in Gent mensen aan het werk in een stadslandbouwproject. De doelgroepmedewerkers van De Sleutel onderhouden samen met tal van vrijwilligers met groene vingers stadstuintjes op twee sites in Gent: op het volkstuincomplex “Boerse Poort” en op het domein van “vzw DOK” aan de Koopvaardijlaan, nabij de Dampoort. Het project GROEnTEN uit GENT is mogelijk mede dankzij de ondersteuning van POD Maatschappelijke Integratie.

<< Start < Vorige 1 2 Volgende > Einde >>
Pagina 1 van 2

Bekijk training Unplugged

10:00 Zee-zeildag 2015

Op zondag 13 september kan u opnieuw deelnemen aan de Zee-zeildag ten voordele van De Sleutel.

11:15 Lunchdebat over het nieuwe jeugdrecht: mogelijkheden en valkuilen voor de drughulpverlening

Lunchdebat over het nieuwe jeugdrecht ism met de Unie van Nederlandstalige Jeugdmagistraten

Doelgroep: professionals justitie

Thema: Motivatie versus dwang in de drughulpverlening bij minderjarigen en het nieuwe jeugdrecht