NIEUW PROGRAMMA
Therapeutische Gemeenschap Merelbeke

maandag 02 maart 2015 00:00

Zee-zeildag 2015: varen voor het goede doel

Op zondag 13 september 2015 kan u opnieuw deelnemen aan de Zee-zeildag ten voordele van De Sleutel. Inschrijven kan binnenkort via de speciale website. Ook voor deze editie plannen we een mooi alternatief aanbod in het kader van de Open Monumentendag.

Altijd al gedroomd van een zeiltocht op zee?

Deze Zee-zeildag is dé geschikte activiteit voor wie op zoek is naar een ontspannend moment voor familie of vrienden. Maar evengoed kan u die dag kiezen voor uw teamopbouwende bedrijfsactiviteit. Binnenkort kan u inschrijven via onze speciale website.

Reeds voor de 11-de maal organiseert de Nieuwpoortse jachthaven samen met de Fifty-One club van Nieuwpoort een familiale zeiltocht ten voordele van De Sleutel.

zeezeildag

Riviertocht gekoppeld aan Open Monumentendag

Bent u eerder liefhebber van een boottocht op de Ijzer in combinatie met een portie cultuur en een bezoek aan Diksmuide in het kader van de Open Monumentendag?

In plaats van een zeiltocht op zee kun je dan ook kiezen voor een gezellige tocht op de binnenwateren met een één van de boten van The Outsider Coast.

Ter gelegenheid van de Open Monumentendag - ook op 13 september 2015 -  zorgen we immers voor een tussenstop in Diksmuide met mogelijkheid tot bezoek aan een aantal historische gebouwen (o.m. het Begijnhof, de Ijzertoren, ...).

Via deze link (www.varenvoorhetgoededoel.be)  kan u nader kennismaken met deze activiteit, enkele reacties van deelnemers van vorige edities bekijken en binnenkort ook inschrijven.

Omdat wij de zee-zeildag en de riviertocht echt familiaal en gezellig willen houden, beperken wij het aantal deelnemers tot 450. U heeft er dus alle belang bij om heel vroeg in te schrijven. Dit houdt geen enkel risico in. Indien wij de zee-zeildag moeten afgelasten wegens weersomstandigheden betalen wij uw bijdrage integraal terug.

Zoals steeds sluiten we deze dag af met een ambiancevolle receptie in de jachthaven.

Meer info bij Rita Brauwers (Externe Relaties De Sleutel): 0474 55 36 52.

Februari
    09:00 Praktijkseminarie: sport als middel tot inclusie ter competentie-ontwikkeling

De Sleutel kan zich dankzij een ESF-project 18 maanden focussen op de uitwerking van een geschikte methodiek om sport te hanteren in activeringstrajecten. Voor veel kansengroepen is de afstand tot de arbeidsmarkt te groot. Hierdoor vinden ze moeilijk of geen werk. Kan een individu via sport competenties verwerven waardoor zijn kansen op de arbeidsmarkt vergroten? Tijdens deze interactieve workshop combineren we theoretische en praktische inzichten met de reeds opgedane ervaringen van het ESF-project. Via stellingen discussiëren we over de zinvolheid en de waarde van sport als middel binnen deze werkcontext. We sluiten af met een case, waarbij we de inzichten direct proberen toe te passen.

We richten ons naar begeleiders en verantwoordelijken die werken rond activeringstrajecten én die op zoek zijn naar vernieuwende methodieken om competenties te trainen en te observeren.

Plaats: Uitgeverij Politeia, Keizerslaan 34, 1000 Brussel. (Op 5 minuten wandelen van station Brussel-Centraal).

Maart
    08:45 Trainingsdag Unplugged (eerste graad) te Leuven

Open Trainingsdag op 7 maart (aanvang 8u45) te Leuven met follow-up dag op 13 juni 2017

Inschrijven of vragen? mail naar preventie@desleutel.be

Kostprijs: 95 euro

09:30 Studiedag: Overleven met een olifant in huis
    STUDIEDAG SEKSUEEL TRAUMA EN MIDDELENAFHANKELIJKHEID

Plaats: PROVINCIEHUIS LEUVEN

Tijdens deze studiedag zullen een aantal sprekers het hebben over de impact van vroegkinderlijk trauma op de ontwikkeling van het brein, seksueel misbruik bij mannen, trauma verwerking en lichaamswerk en gezinstherapie als onmisbare schakel bij seksueel misbruik.
    Sprekers:  Dr. Nelleke Nicolai, Kurt Renders, Luca Littera en Hanneke Sauren.

INSCHRIJVINGEN VIA: www.dekiem.be
    Voor meer info: Daisy De Thaey, tel 09-389 66 66
    of Güler Bingöl, tel 016-46 10 18

Klik hier voor meer info